KOMISIJA ZA
JAVNO-PRIVATNO PARTNERSTVO
JPP I KONCESIJE

Predlog projekta javno-privatnog partnerstva za obavljanje komunalne delatnosti gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji grada Niša

U gradu Nišu ne postoji javno preduzeće čiji prevozni kapaciteti mogu da zadovolje potrebe za prevozom putnika na teritoriji grada. JP „Aerodrom Niš“, koje obavlja i ovu delatnost, raspolaže sa deset autobusa što je nedovoljno za kompletno obavljanje prevoza. Trenutno je za potrebe prevoza putnika u gradu angažovan 121 autobus, u vlasništvu pet operatora sa kojima je Grad Niš zaključio ugovore o prevozu. Kako bi se u budućem periodu obezbedio kvalitetniji prevoz putnika, neophodno je pokrenuti postupak javno-privatnog partnerstva.

Ekonomska efikasnost projekta javno-privatnog partnerstva u pružanju usluga javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji grada Niša se naročito ogleda u sledećem: s obzirom da će privatni partneri u momentu sklapanja ugovora morati da budu potpuno spremni za početak obavljanja delatnosti prevoza putnika (auto baza, potreban broj autobusa sa dovoljnim brojem voznog osoblja i slično) ne postoji gotovo nikakva opasnost da će biti ugrožen sistem javnog prevoza putnika. Time se stvaraju uslovi da sistem efikasno funkcioniše, počev od prvog dana primene i tokom trajanja ugovora. Ekonomska efikasnost projekta se ogleda i u tome što se na privatne partnere prenose neki rizici koji bi u tradicionalnom modelu investiranja bili na strani javnog partnera. U sistemu javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika je prirodno da se na privatne partnere prenesu sledeći rizici: rizik proizvodnje transportne usluge, rizik zaštite životne sredine, kao i rizik prihoda koji bi bio podeljen sa javnim partnerom.